Big six before forty Training Virgin Money London Marathon

Eerst sneller, dan verder

Eerst sneller, dan verder
Geschreven door Natalia

Ga eerst sneller lopen, en dan pas verder verder. Hans Nijenhuis gaf mij deze tip als eerst in zijn boek Run Baby Run dat hij met Nydia van Voorthuizen schreef.

De Marathonrevolutie zegt eigenlijk hetzelfde. Wanneer je de 10 kilometer sneller gaat lopen tijdens het 100 dagen schema, dan zal je marathontijd ook sneller zijn.

Gisteren kreeg ik de tip weer, maar dan van Robert Lathouwers. Als Olympisch atleet op de 800 meter durf ik wel te zeggen dat hij verstand van zaken heeft. Hij vertelde dat veel marathoners denken alleen maar een snellere marathontijd te kunnen lopen, door vaker langere afstanden met een hoger tempo te trainen. Niet waar dus! Volgens hem mag het trainen van snelheid door middel van looptechniek en interval training niet ontbreken wanneer je sneller wilt worden op de marathon.

En dat is wat ik gisteren samen met het INTERSPORT running-team deed tijdens de clinic van Robert Lathouwers. De clinic was ter voorbereiding van de 7,5 kilometer Marikenloop aanstaande zondag die ik samen met Lotte (links op de foto), Nicole en Wendy ga lopen.

Na de Marikenloop ga ik de focus leggen om de 10 kilometer sneller te lopen. Mocht ik in april 2018 inderdaad aan de start van de Virgin Money London Marathon staan, dan wil ik natuurlijk wel dat de eindtijd van 4:30:00 die ik heb doorgegeven haalbaar is. Met de tips van Robert en van m’n eigen loopcoach opleiding kan dat.

Maar er is wel werk aan de winkel!

Over de schrijver

Natalia

Hardloopmama van dochter Bo en zoon Mees. Heeft 9 maanden na haar bevalling van Bo de halve marathon van Amersfoort gelopen en droomt er van om de marathon van New York te lopen.

Maar eerst wil ze 1 jaar na haar bevalling van Mees de marathon van Rotterdam lopen. Volg haar voorbereidingen via #vanzwangertotmarathon

Laat een reactie achter